تحلیل سکه و دلار سه شنبه 14 آبان
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

اگر بخواهیم در مورد بازار طلای ایران به رهبری سکه صحبت کنیم ناگزیر به بررسی دوعامل دلار و انس جهانی هستیم.

تحلیل سکه و دلار سه شنبه 14 آبان

چند هفته ای است که بازار طلای ایران یکی از عوامل اصلی نوسانات خود یعنی دلار را تقریبا از دست داده است و دلار در یک محدوده کوچک به نوسانات ریز مشغول است.در واقع دلار از ترس اتفاقات هسته ای پیش رو نه جرات ورود به کانال 3100 را دارد و نه از بیم سخنان ریاست بانک مرکزی جرات ورود به کانال 2900.به نوعی در بازار ارز این ذهنیت در حال نهادینه شدن است که نرخ مطلوب برای امسال باید محدوده 3000 باشد.شاید به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی به ارث مانده از گذشته تیم اقتصادی دولت جدید راهی جز ثابت نگه داشتن نرخ دلار در ناحیه 3000 نداشته باشند. اما قطعا این روش در بلند مدت باعث وارد آمدن ضربه های سنگینی به اقتصاد نیمه جان ایران خواهد شد.قاعدتاً دلار راهی جز تعیین قیمت در بازار آزاد ندارد و هرگونه مقاومت در برابر این روند محکوم به شکست است.

از لحاظ تکنیکال دلار با شکست خط روند نزولی توانست خود را 3040 برساند که قادر به شکست این سطح مقاومتی مهم نبود و برای تجدید قوا و شاید برگشت به عقب گام نهاد.این موضوع در تصویر زیر قابل مشاهده میباشد:

تحلیل سکه و دلار سه شنبه 14 آبان

 

در اندازه اصلی ببینید

اما دومین و این روزها اصلی ترین بازیگر بازار طلای ایران یعنی انس جهانی سر درگم از تعیین جهت حرکت خود است.اگر این روزها به سایتهای تحلیلی معتبر سری بزنیم تحلیلهایی از انس 1100 دلاری تا 1500 دلاری را میتوانید بیابید.اماواقعیت این است که انس این روزها بیش از پیش خود را به اقتصاد امریکا پیوند زده و تقریبا تمامی تحلیل گران بنیادی بدون نیم نگاهی به وضعیت اقتصادی و آمارهای ارائه شده از آن تحلیل ارائه نمیدهند.

اما واقعیت این است که این روزها انس به هیچ چیز پایبند نیست یک روز خبر احتمال کاهش میزان محرکهای اقتصادی امریکا انس نزولی میکند و بعد سخنان برناکی در خصوص ادامه این روند تا اکتبر 2013 بار دیگر باعث افزایش قیمت انس میشود و روز دیگر خبر ادامه تزریق محرکها باعث ریزش انس میشود.

این حرکات گیج کننده انس در این روزها دلیلی شده که تحلیلگران نیز دچار سردرگمی شده و تحلیلهای بسیار متفاوتی ارائه دهند.

اما از لحاظ تکنیکال همانگونه که در تصویر زیر مشخص است انس در حال نوسان بین درصدهای فیبوناچی 38 و 50 موج صعودی میباشد که قطعا شکست درصد 50 انس را مستعد ورود به کانال 1200 خواهد کرد و شکست 38 فیبو انس را مستعد ورود به ناحیه 1340 مینماید.در تصویر نواحی مقاومتی و حمایتی مشخص شده اند.

تحلیل سکه و دلار سه شنبه 14 آبان

در اندازه اصلی ببینید

اما به لیدر بازار طلای داخل یعنی سکه طرح جدید میرسیم.با بررسی تحلیل اونس و دلار و بدون نگاه به بازار به راحتی میتوان حدس زد که بازار سکه در یک کانال خسته کننده قرار گرفته و احتمالا با کاهش حجم معاملات این امر تشدید شده است.

با نگاهی تکنیکال به حرکات سکه مشاهده مینماییم که شناسایی سود در بین معامله گران این روزها به 2 تا 3 هزار تومان رسیده و بعضا معامله گران از ترس برگشت قیمت با سودهای کم شناسایی سود کرده و از بازار خارج میشوند.

سکه این روزها در یک مثلث مشغول نوسان میباشد که با توجه به نزدیک شدن به راس مثلث باید اقدام به تصمیم گیری نماید.در تصویر زیر ایستگاه های سکه در صورت حرکت به هر طرف مشاهده میشود.

اما چیزی که مشخص است سکه این روزها شور و حال سابق را نداشته و بیشتر سرمایه ها به سمت بازار دیگر همچون بورس روانه شده اند.

تحلیل سکه و دلار سه شنبه 14 آبان

در اندازه اصلی ببینید

در مورد بازار بورس نیز بررسی شاخص کل نشان میدهد که بازار در حال تجدید قوا میباشد.در صورتی که شاخص بتواند از سطح 75000 واحد عبور نماید میتوانیم امید به دستیابی شاخص به 80000 واحد را داشته باشیم و اگر توان لازم برای عبور از این سطح وجود نداشته باشد میتوان عقب نشینی شاخص تا سطح 72 و 71 هزار واحد را پیش بینی کرد.

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی